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Tuesday, February 7, 2012

Think...

Due to recent events, I have come to the conclusion that when it comes to some things, people don't really consider the after effects or collaterals of their choices when it comes to others, at least not until it's too late and fixing is next to impossible.

As we were growing up, something my father always insisted on teaching me and my siblings -specially when it came to me, I was very hard headed when it came to social protocols- , was to always think of the consequences of anything we'd decide on doing at any given time, or else we'd have no ground to complain if anything our friends did affected us directly or indirectly negatively.

Second life as a social platform and simulator, gives individuals many tools and resources to learn how to socialize properly, compensate for that which they are lacking in RL -something some ABUSE at times-, explore creative areas that have been negated to you outside the grid or let loose on some intense sexual fantasy or kink you may have and would be an impossibility for a number of reasons; I think however, that the main problem here is that a certain percentage of the total number of active and not so active users don't take second life too seriously... after all is only a game right?

Social networks, as previously discussed are based on fun, first and foremost; people log in to get away from their real life issues seeking refuge on social platforms, this being second life, Facebook or any other, but fun surely doesn't give anyone license to put anyone's happiness or well being at stake if that is what it takes, specially when it comes to close friends.

Friendship, relationships or partnerships, this being in real life, a social platform or even second life is like solving a math equation, you have to put some thought into it to get the right result.

https://www.facebook.com/spikecls


A causa de eventos recientes, he llegado a la conclusión de que cuando se refiere a algunas cosas, algunas personas no se detienen a pensar en los efectos posteriores ó colaterales que sus acciones tendrán en otros, al menos no hasta que es muy tarde y arreglar las cosas es casi imposible.


Según ibamos creciendo, algo en lo que mi padre insistía en inculcar a mí y a mis hermanos -especialmente a mí, siempre fuí un poco cabeza dura cuando se trataba de protocolos sociales-, era de siempre pensar en las consecuencias de cualquier cosa que decidieramos hacer en cualquier momento, ó de lo contrario no tendríamos base para quejarnos de nada que nuestros amigos hicieran y que nos afectara de manera negativa, ya fuese directa ó indirectamente.

El second life como plataforma social y simulador, da a las personas muchas herramientas y recursos para aprender a socializar de manera adecuada, compensar aquello que les falta en la vida real -algo que algunos ABUSAN a veces-, explorar areas creativas que han sido negadas ó están fuera de tu alcance, ó dar rienda suelta a algún fetiche sexual que bajo circunstancias normales es imposible de realizar; yo creo sin embargo, que el problema principal es que muchos usuarios no se toman el second life demasiado en serio, después de todo ¿es sólo un juego no?

Las plataformas sociales, como lo discutimos previamente están basadas en el concepto de la diversión, primero que nada; las personas se conectan para desconectar de la realidad buscando refugio en las plataformas sociales, ya sea esta el second life, Facebook o cualquier otra, pero la diversión no le dá a nadie licencia o permiso de sacrificar el bienestar ó felicidad de nadie, si es esto lo que hace falta para conseguirlo, especialmente cuando se trata de amigos cercanos.

La Amistad, las relaciones ó incluso las parejas, ya sea esta la vida real, una plataforma social ó incluso el second life es cómo resolver una ecuación matemática, tienes que ponerle algo de cabeza y pensar, para obtener el resultado adecuado.

https://www.facebook.com/spikecls

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